CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
Nr. ___________ din data 21.03.2024
Părţile contractante:
S.C. Atlantis Skyking SRL, pentru Agenţia de Turism Intermediară Atlantis Travel, cu sediul în Oradea, Bld. Decebal, nr.88A, Tel.: 0359.421.240, 0771.195.398, office@atlantistravel.ro, www.atlantistravel.ro, CUI RO26718137, înregistrată la registrul comerțului Bihor sub numărul J05/419/2010 , titulară a licenţei de turism nr. 98 / 08.11.2018, conturi deschise la Banca Transilvania: Lei: RO70BTRL00501202W13519XX, Euro: RO45BTRL00504202W13519XX, reprezentată prin Korodi Kinga, în calitate de Director general, denumită în continuare Agenţia, și
Domnul/doamna ___________ domiciliat/domiciliată ___________ adresa de email (optional) ___________ (consimt să primesc emailuri din partea agentiei), telefon ___________ posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate/pasaport seria __ nr. ___________, eliberat/eliberată de ___________, CNP ___________ în calitate de Turist, au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului
1. Îl constituie vânzarea de către Agenție a pachetului de servicii turistice înscris în bon de comandă, voucher, bilet de odihnă / tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
Pachetul de servicii este vândut de Sc Atlantis Skyking Srl – Agenția Atlantis Travel, în calitate de agenție intermediară, în contul agenției organizatoare: ___________
2. Serviciile contractate / numărul de persoane / nume și prenume beneficiari sunt trecute pe bonul de comandă, anexată prezentului contract.
II. Preţul contractului și modalități de plată
1. Preţul contractului este ___________ EURO și cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei, taxa de rezervare a Agenției intermediare în valoare de 35 euro/persoană adultă (sau 50 RON/adult; 3000 HUF/adult, în funcție de moneda în care s-a încheiat contractul) , și taxa de rezervare a agenției organizatoare şi T.V.A.
La încheierea contractului se achită:
• Avansul de: ___________ EURO
• Diferența de: ___________ EURO se va achita până la data de ___________
2. În unele cazuri sau la solicitarea agenției organizatoare, pachetul trebuie achitat integral la rezervare. Aceste condiții de plată sunt prezentate turistului înaintea încheierii contractului.
3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau în RON la cursul BNR din ziua plății + 2% risc valutar.
4. Plata serviciilor de călătorie interne (cu locul de desfășurare în România) se poate efectua și cu vouchere de vacanță. Plata serviciilor de călătorie se face respectând prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor metodologice și anexelor acesteia.
5. Conform OUG nr. 8/2009, în cazul renunțării definitive la pachetul de servicii de călătorie de către călător, agenția de turism nu poate restitui călătorului voucherele de vacanță sau contravaloarea acestora în bani. Voucherele de vacanță pot fi restituite călătorului de către agenția de turism, în cazul renunțării definitive la pachetul de servicii de călătorie, doar dacă acestea nu au fost expediate emitentului de vouchere de vacanță conform procedurii legale stabilite prin HG nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanță.
6. În cazul în care călătorul dorește să efectueze plata către agenție prin transfer bancar pentru serviciile achiziționate, toate costurile bancare vor reveni părții care inițiază plata, respectiv călătorului.
III. Drepturile şi obligațiile Agenţiei și Agenției organizatoare
1. În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării.
2. Agenţia organizatoare poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării sau micşorării, după caz, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia / Agenția organizatoare constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agenţia organizatoare este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.).
Modificările anumitor servicii faţă de conţinutul contractului sunt admisibile în condiţiile speciale generate de schimbările intervenite în transportul aerian referitoare la compania aeriană, tipul de avion, orarul de zbor sau ruta aeriană, cauzate de împrejurări pe care nici agenţia de turism, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita. Agenţia nu răspunde de anumite întârzieri şi atenţionează că apariţia lor este posibilă din motive obiective cum ar fi condiţiile meteorologice nefavorabile sau încărcarea coridoarelor aeriene de zbor.
5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), în termen de 2 zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contractarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
6. Condiţiile şi interdicţiile, ca şi măsurile de siguranţă, fixarea orarelor de zbor, eventualele modificări în orarul de zbor impuse unilateral de către companiile aeriene pot influenţa programele şi excursiile cuprinse în pachetul de servicii turistice prezentate de către agenţie. Acestea constituie cauze incontestabile pentru care Agenţia nu este responsabilă.
7. Agenția intermediară nu este responsabilă pentru modificările turoperatorului privind compania aeriana, zilele de operare, curselor și orelor de zbor, precum nici pentru schimbarea hotelului, singura răspunzătoare pentru aceste modificari fiind agenția organizatoare / turoperatorul.
8. Agenția intermediara nu este de asemenea răspunzătoare pentru situația în care din anumite motive, autoritățile din țara de destinație nu permit intrarea turiștilor pe teritoriul acesteia.
9. Companiile aeriene îşi rezervă dreptul de a modifica orarul de zbor dacă intervin cazuri de forţă majoră sau alte situaţii imprevizibile şi invincibile, situaţie în care agenţia nu îşi asumă responsabilitatea pentru eventualele întârzieri care presupun costuri suplimentare. În situaţia în care apar anumite modificări generate de situatii imprevizibile în derularea programului turistic, turistul va fi anunţat de îndată.
10. Categoriile hotelurilor de cazare şi a mijloacelor de transport terestre sunt cele oficiale locale, care pot diferi de categoriile stabilite prin normele europene. Repartizarea camerelor se realizează la faţa locului la destinaţie, de către reprezentanţii hotelului. Agenţia organizatoare îşi rezervă posibilitatea de a schimba hotelul cu altul de aceeaşi categorie sau de categorie superioară, în cazul suprarezervărilor sau a problemelor tehnice întâmpinate la repartizarea camerelor.
11. Camerele triple pot fi camere duble cu paturi suplimentare, care pot fi paturi normale, paturi pliante, sofe etc., în funcție de disponibilitatea și dotarea hotelului. De asemenea, în camere duble cu doi copii până în 12 ani, se asigură un singur pat suplimentar, pat pliant sau sofa joasă, în funcție de disponibilitatea și dotarea hotelului.
12. Informaţiile şi fotografiile prezentate în catalog prezintă şi ilustrează stilul hotelului, caracteristicile generale ale camerelor, imaginile fiind orientative.
13. Excursiile opționale se efectuează la fața locului cu agenții locale, care poartă întreaga responsabilitate pentru organizarea și desfășurarea acestor excursii. Prețurile excursiilor opționale pot fi mai mari decât cele cumpărate de la recepția hotelurilor, având în vedere ca turiștii vor avea la dispoziție mijloace de transport de la hotel la obiective și retur, ghid, etc. Prețul excursiilor se calculează în general, pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. În cazul neîntrunirii acestui număr minim, fie tarifele pot fi majorate proporțional, fie excursia poate fi anulată.
14. Agenția recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare, asigurări medicale pentru servicii medicale la destinație, asigurare pentru bagaje, etc. Călătorul se poate informa în agenție despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenția de turism de unde acesta a achiziționat pachetul de servicii de călătorie.
15. Agenția nu se face vinovat de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate în polițele de asigurare contractate prin intermediul Agenției, deoarece aceasta este doar intermediar între călător și asigurator.
IV. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze contractul (dacă este posibil și Agenția Organizatoare permite acest lucru) unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 7 zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament, turistul are obligaţia să respecte programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18:00 a zilei de intrare şi se termină, de regulă la ora 12:00 a zilei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihnă şi/sau de tratament; în staţiunile din ţară, altele decât cele de pe litoral cazarea se face începând cu ora 12:00 a zilei de intrare şi se termină cel târziu la ora 12:00 a zilei următoare celei înscrise pe bilet. Fiecare hotel își rezervă dreptul de a fixa orele de check-in și check-out, pentru care Agenția nu își asumă responsabilitatea.
3. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în străinătate, turistul are obligaţia să respecte programul de acordare a serviciilor în statul de destinaţie. În conformitate cu regulile internaţionale camerele se ocupă după ora 14:00 şi se eliberează până la ora 12:00. În situaţiile în care este necesar, hotelurile asigură camere pentru depozitarea bagajelor, pentru schimbarea îmbrăcămintei sau pentru asigurarea igienei.
Tarifele pachetelor de servicii turistice sunt calculate în funcție de numărul de nopți şi nu de zile întregi, având în vedere faptul că prima zi şi ultima zi a sejurului reprezintă zile de călătorie.
4. Turistul are obligația să respecte locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului de călătorie contractat. Toate cheltuielile si daunele produse ca urmare a nerespectării de către Turist a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele vor fi suportate de catre acesta.
5. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite, fără penalitate de încetare
6. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
7. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia organizatoare anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţia organizatoare;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţia organizatoare, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
8. În toate cazurile menţionate la pct. 7 turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, cuantumul căreia poate fi stabilit prin acordul comun al părților sau în baza unei hotărâri a instanței de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului inițial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane, iar Agenţia a informat în scris turistul sau prin orice mijloace de comunicare electronice (e-mail, telefon, sms), cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
9. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii.
Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor legale la momentul respectiv, conform cap. V., pct. 1, şi încheierea unui nou contract.
10. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa hotelieră, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
11. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurari sociale, la zi.
12. Agenția de turism recomandă turiștilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.).
13. Turistul ia la cunoștință că alte servicii (excursii opționale) pe care le achiziționează și care nu fac parte din contractul cu Agenția, sunt în strictă responsabilitate a prestatorului local și sunt guvernate de legislatia tării de destinație, Agenția neavând nici o responsabilitate asupra prestațiilor în cauză. Sumele aferente excursiilor opționale nu se încasează în numele și pe seama Agentiei.
14. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalități suplimentare ca de ex. vaccinari, efectuarea unor teste medicale (COVID 19), acte pentru călătoria împreună cu minori, acte care să ateste schimbarea numelui turistului ca urmare a încheierii/desfacerii căsătoriei, etc, valabilitatea pașaportului, acesta are obligația de a îndeplini toate formalitățile legale. Pentru o informare corectă Agenția recomandă consulatrea sit-urilor www.politiadefrontiere.ro și www.mae.ro . În cazul în care turistul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenției (de ex. în cazul călătoriei cu un minor împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal care nu îl însoțește, cazier juridicar, valabilitatea pașaportului sau orice alte documente suplimentare, enumerarea fiind exemplificativă), Agenția este exonerată de orice responsabilitate în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
15. În cazul achiziționării unui pachet de servicii de călătorie având în componență și asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenției de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul de călătorie. Pentru aceste întârzieri compania aeriană este obligată să asiste călătorii conform Regulamentului (CE) 261/2004 al Parlamentului European și Consiliului, implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră în competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager și transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice ziua de plecare și ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
16. În situația achiziționării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce țin de siguranța navigării, numărul de cabine și amplasarea acesteia pe punti (o punte inferioară, una superioara mai spre pupa sau spre prova, etc.) doar cu o cabina de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în care călătorul nu va fi despagubit în nici un mod având în vedere că este vorba de același tip de cabină ca și cel rezervat.
17. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
18. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Agenția nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui alineat.
19. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
20. Turiștii trebuie să aibă pașaport valabil minim 6 luni de la ieșirea din țară, întrucât sunt posibile în orice moment modificări ale condițiilor de călătorie sau de trecere a frontierelor, turistul are și el obligatia de a verifica informațiile actualizate pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro) și de a îndeplini toate cerințele existente la data călătoriei.
V. Renunţări, penalizări, despăgubiri
1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
A. Condiții de anulare/penalizări oferte STANDARD
a) 40% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 70% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecării;
c) 100% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
B. Condiții de anulare/penalizări oferte EARLY BOOKING
100% din prețul pachetului de servicii. Excepție fac anumite programe turistice (vezi condițiile ofertei sau ale programului turistic).
2. Conditiile de anulare/penalizare indicate la art. V, punctul 1, pot diferi în funcție de condițiile Agenției Organizatoare (vezi condițiile ofertei sau ale programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism individual, turism intern, croaziere, destinații exotice, sistemele germane de rezervări Dertour, TUI, etc.).
3. În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu agenția și a achitat un avans, nu se prezintă în termenul specificat în contract sau în termenul comunicat în scris pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat, iar agenția are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului, cu reținerea integrală a sumelor plătite de către turist până la acea dată.
4. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
5. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
6. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului țării, din alte motive ce țin de persoana acestuia.
7. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
8. Agenţia va acorda despăgubiri doar în situația în care nerespectarea obligațiilor contractuale îi sunt imputabile.
9. Agenția nu răspunde în situații de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internațional, precum și în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care nu sunt imputabile nici unei părți se consideră situații de forță majoră și exonerează de răspundere Agenția.
10. În cazul anulării călătoriei de către Agenția organizatoare / Turoperator din motive de forță majoră (ex. calamități naturale, epidemii/pandemii, mișcări sociale, greve, războaie, etc.), sau de insolventa va fi reținută de Agenție taxa de rezervare 35 euro/persoană adultă (sau 50 RON/adult; 3000 HUF/adult, în funcție de moneda în care s-a încheiat contractul), și taxa de rezervare a Touroperatorului, conform prevederilor art. 6 alin. 2 coroborate cu art. 13 alin. 4 din OG nr. 2/2018, art. 1341 alin.1 și art. 1635 alin.1 din Codul Civil, reprezentând contravaloarea muncii depuse până la acel moment în beneficiul turistului (căutarea variantelor de vacanță, contactarea partenerilor interni sau externi, întocmirea contractelor și documentelor de călătorie, operațiuni de încasare și de plăți, etc.).
VI. Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanților locali ai turoperatorilor). Datele de contact ale Agenției Atlantis Travel – telefon: 0040.359.421.240, 0040.771.195.398, e-mail: office@atlantistravel.ro
2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice, și Agenția Organizatorie vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin.
VII. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) formularul cu informațiile standarde (Anexa 1)
b) bonul de comandă – ___________
c) voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, după caz;
d) programul turistic, în cazul circuitelor turistice;
e) condiţiile de plată şi anulare în cazul ofertelor de Early Booking (dacă este cazul)
f) contractul cu turistul, încheiat între Agenția Oragnizatoare și Turist (dacă este cazul)
g) informațiile privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 2)
VIII. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice.
3. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie,conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
4. Turistul declară că Agenția de turism l-a informat complet cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice inclusiv în cazul celor achizitionate la distanță prin mijloace electronice, turistul îsi exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta Agenției de turism organizatoare.
5. Turistul declară că anterior încheierii prezentului contract Agenția i-a furnizat toate informațiile esențiale privind serviciile contractate, cum ar fi: destinația, itinerariul, perioada călătoriei, numărul de nopți incluse, mijloacele de transport, unitățile de cazare și serviciile de masă oferite, alte servicii incluse în pachet, numărul minim de persoane necesar efectuării serviciilor de călătorie, abilități lingvistice necesare călătorului pentru comunicarea orală, informații generale despre regimul vizelor și pașapoartelor și privind formalitățile legate de sănătate în țara de destinație, informații privind agenția de turism organizatoare/intermediară, prețul total al pachetului, modalitățile de plată, informații privind posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea executării pachetului și informații privind asigurarea facultativă sau obligatorie care sa acopere costurile încetării contractului de către călător sau costurile de asistență, inclusiv taxele de repatriere, în caz de accident, de boala sau de deces, cu care este în mod expres de acord.
6. Litigiile apărute între părți se rezolva pe cale amiabila în caz contrar părțile înțeleg să se adreseze instanțelor de judecată competente.
7. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
8. Prezentul contract se completează cu prevederile contractului cadrul al fiecarui turoperator / agenție organizatoare, parte integrantă din contract.
Agenţia intermediară, Turist,
ATLANTIS TRAVEL
SC ATLANTIS SKYKING SRL
KORODI KINGA – director agenție ___________
Ștampila
Semnătura Semnătura
ANEXA 1 la Contractul nr. ___________ din data 21.03.2024
Formular cu informațiile standard pentru contractele privind pachetele de servicii de călătorie
În sensul prezentului formular, prin agenție de turism organizatoare se înțelege agenția de turism organizatoare sau agenția de turism intermediară stabilită pe teritoriul României, care cumpără în mod direct pachetele de la o agenție de turism organizatoare care nu este stabilită în România, după caz ;
Agenție de turism intermediară se înțelege agenția de turism, alta decât cea organizatoare care vinde sau oferă spre vânzare, în calitate de intermediar, pachete combinate de către o agenție de turism organizatoare.
Principalele drepturi în temeiul Ordonanție Guvernului nr.2/2018
- Calatorii primesc toate informatiile esențiale privind pachetul anterior incheierii contractului privind pachetul de servicii de călatorie;
- Agenția de turism organizatoare este responsabilă pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract;
- Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenția de turism organizatoare sau cu cea intermediară;
- Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei înștiințări efectuate în condițiile prevăzute în contract și eventual a plății unor costuri suplimentare;
- Prețul poate fi majorat, numai ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat, nu mai tarziu de 20 de zile înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care creșterea prețului este mai mare de 8% din prețul pachetului călătorul poate înceta contractul.
- Călătorii pot înceta contractual fără plata unei penalități de încetare și pot obține rambursare completăa oricărei plăți în cazul în care oricare din elementele esențiale ale pachetului, altul decât prețul, s-a modificat în mod semnificativ.
- Călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație.
- Călătorii au posibilitatea de a înceta contractul în orice moment înaintea începerii executării pachetului, în schimbul achitării unei penalități de încetare, conform contractului. În cazul în care după începerea executării pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate, vor trebui oferite călătorului servicii alternative, fără a implica plata unor costuri suplimentare.
- Călătorii au dreptul la o reducere a prețului și/sau la plata unor despagubiri din partea agenției organizatoare pentru daune, în cazul în care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod necorespunzător
- Agenția de turism organizatoare trebuie să ofere asistență în cazul în care călătorul se află în dificultate.
Agenția intermediară Turist,
ATLANTIS TRAVEL
SC ATLANTIS SKYKING SRL ___________
KORODI KINGA – director agenție
ANEXA 2 la contractul nr: ___________ din data 21.03.2024
PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
1. Datele cu caracter personal prelucrate de SC ATLANTIS SKYKING SRL
Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune sau set de operațiuni, care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restrictionarea, blocarea, arhivarea, stergerea sau distrugerea datelor.
În contextul rezervării, intermedierii, ofertării si comercializării serviciilor si/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri comercializate de către SC ATLANTIS SKYKING SRL, și al menținerii / dezvoltării raporturilor comerciale/contractuale cu dumneavoastră, vă putem solicita anumite date cu caracter personal.
În acest sens, SC ATLANTIS SKYKING SRL poate prelucra, printre altele, următoarele date cu caracter personal: nume, prenume, număr telefon, adresă domiciliu, adresă de e-mail, serie și nr. carte de identitate, serie și nr. pașaport, CNP, data nașterii, vârsta copiilor, apartenența la sindicate, locul de muncă, numele companiei (dacă este aplicabil), numărul de înregistrare TVA (dacă este cazul).
2. Persoanele vizate
Persoanele vizate, ale căror date pot fi prelucrate de către SC ATLANTIS SKYKING SRL, exclusiv în scopul mai jos menționat sunteți dumneavoastră, în calitate de călători / turiști / beneficiari ai serviciilor de călătorie sau turistice, reprezentant / împuternicit / persoane de contact de afaceri (parteneri de afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau instituțiilor / autorităților publice.
3. Scopurile colectării datelor cu caracter personal
Prelucram datele dumneavoastră cu caracter personal doar în următorele scopuri:
- Rezervarea, intermedierea, ofertarea și/sau comercializarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri, executarea contractelor
- respectiv în vederea îndeplinirii obligațiilor contractuale pe care ni le asumăm față de dumneavoastră.;
- În vederea îndeplinirii obligațiilor legale stabilite în sarcina noastră.
SC ATLANTIS SKYKING SRL va considera toate informațiile colectate de la dumneavoastră ca fiind confidențiale și nu le va partaja cu terți (cu excepția turoperatorilor, unitătilor de cazare, transportatorilor, altor persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri rezervate sau achiziționate de dumneavoastră, respectiv partenerilor SC ATLANTIS SKYKING SRL de afaceri, inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, în cazul în care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați putea beneficia de toate aceste servicii menționate mai sus) fără consimțământul dumneavoastră expres și anterior.
4. Destinatarii datelor dumneavoastră cu caracter personal
Destinatarii datelor înseamnă orice persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenție sau alt organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele dvs. cu caracter personal, precum cele precizate mai jos, dar fără a se limita la: turoperatori, unități de cazare, transportatori, alte persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, a altor servicii turistice, desfășurarea evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri, autorități publice centrale si locale, autorităti judecătoresti, politie, parchet (în limitele prevederilor legale și/sau ca urmare a unor cereri întemeiate și expres formulate), etc.
Confidențialitatea datelor cu caracter personal va fi asigurată de către SC ATLANTIS SKYKING SRL și nu vor fi furnizate către alți terți în afara celor mentionați în prezentul document.
5. Durata prelucrării datelor cu caracter personal
În vederea realizării scopului menționat, SC ATLANTIS SKYKING SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe toată perioada de desfăsurare a activităților SC ATLANTIS SKYKING SRL, până în momentul în care dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit al dvs., veți exercita dreptul de opoziție/ de stergere (cu excepția situației în care SC ATLANTIS SKYKING SRL prelucrează datele în baza unei obligații legale sau justifică un interes legitim). Ulterior încheierii operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, dacă dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit nu veți exercita dreptul de opozitie/de ștergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de către SC ATLANTIS SKYKING SRL pe durata de timp prevăzută în procedurile interne SC ATLANTIS SKYKING SRL și/sau vor fi distruse.
6. Drepturile persoanelor vizate
În relația cu SC ATLANTIS SKYKING SRL, dumneavoastră beneficiați conform prevederilor legale aplicabile de următoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de stergere a datelor, dreptul la restrictionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție și procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri.
Dreptul de a fi informat înseamnă că aveti dreptul de a fi informat cu privire la modul în care datele dvs. sunt prelucrate si motivul prelucrării.
Dreptul de acces înseamnă ca aveti dreptul de a obtine o confirmare din partea noastră că prelucrăm sau nu datele cu caracter personal care vă privesc si, în caz afirmativ, acces la datele respective si la informatii privind modalitatea în care sunt prelucrate datele.
Dreptul la portabilitatea datelor se referă la dreptul de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod curent si care poate fi citit automat si la dreptul ca aceste date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
Dreptul la opozitie vizează dreptul de a vă opune prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care serveste unui interes public sau când are în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveti dreptul de a va opune prelucrării în orice moment, în mod gratuit si fără nicio justificare, utilizând, dacă este cazul, funcfia de dezabonare inclusă în materialele de marketing.
Dreptul la rectificare se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise datele, cu exceptia cazului în care acest lucru se dovedeste imposibil sau presupune eforturi disproportionate.
Dreptul la stergerea datelor ("dreptul de a fi uitat") înseamnă că avesi dreptul de a solicita să vă stergem datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care se aplică unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; vă retragesi consimtământul si nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare; vă opuneti prelucrării si nu există motive legitime care să prevaleze; datele cu caracter
personal au fost prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie sterse pentru respectarea unei obligatii legale; datele cu caracter personal au fost colectate în legătura cu oferirea de servicii ale societătii informationale.
Dreptul la restrictionarea prelucrării poate fi exercitat în cazul în care persoana contesta exactitatea datelor, pe o perioada care ne permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este ilegală, iar persoana se opune stergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restrictionarea; în cazul în care SC ATLANTIS SKYKING SRL nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instantă; în cazul în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei respective.
Drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsura semnificativă.
Prevederile menționate nu se aplică în cazul în care decizia:
a) este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între persoana vizata si un operator de date;
b) este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică operatorului si care prevede, de asemenea, masuri corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertătilor si intereselor legitime ale persoanei vizate; sau
c) are la baza consimtământul explicit al persoanei vizate.
În cazul în care, dumneavoastră, direct sau prin reprezentant, vă exercitati drepturile mentionate mai sus, în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauza caracterului repetitiv, SC ATLANTIS SKYKING SRL poate:
- fie să perceapă o taxă rezonabilă, tinând cont de costurile administrative pentru furnizarea informatiilor sau a comunicării, sau pentru luarea masurilor solicitate;
- fie să refuze să dea curs cererii.
De asemenea, dumneavoastră vă este recunoscut dreptul de a depune o plângere în fata unei autorităti de supraveghere si de a introduce o cale de atac judiciară. În acest scop, în Romania, autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro
7. Exercitarea drepturilor dumneavoastră.
Pentru exercitarea acestor drepturi vă puteti adresa SC ATLANTIS SKYKING SRL prin transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa: Oradea, Bulevardul Decebal nr. 88A sau prin transmiterea unui e-mail către: office@atlantistravel.ro.
8. Prin semnarea prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați citit, ați fost informat(ă) corect, complet, ați luat la cunoștință de conținutul acestui document, îl înțelegeți pe deplin și sunteți de acord cu:
- faptul că prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel cum este specificată în legislatia în vigoare și în prezentul document va fi efectuată în scopul rezervării, intermedierii, ofertării și/sau comercializării serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, desfășurării evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri;
- faptul că SC ATLANTIS SKYKING SRL va prelucra datele dumneavoastră personale doar în măsura în care acest demers este necesar scopului menționat în prezentul document, cu respectarea măsurilor legale de securitate și confidențialitate a datelor.
9. Consimțământul parental în contextul prelucrării datelor cu caracter personal ale minorilor:
(se va completa doar daca vor exista minori - beneficiari indirecți ai serviciilor contractate)
Subsemnatul(a), ___________ (nume – prenume), în calitate de părinte / reprezentant legal / împuternicit al reprezentanților legali al minorului/minorilor connform bonului de comandă, prin prezenta consimt în numele său (lor) ca SC ATLANTIS SKYKING SRL să poată prelucra datele cu caracter personal legate de numele și vârsta minorului (lor), serie și număr pașaport / carte de identitate, în scopul rezervării / comercializării pachetelor turistice / biletelor de avion al căror beneficiar direct sau indirect va fi minorul.
Societatea ATLANTIS SKYKING SRL este operator de date cu caracter personal înregistrată cu Nr. De Registru General 0006827, Nr. de Infokiosk 755941094201, şi Nr. de notificare 22690 din data de 26.03.2012.
Agenţia intermediară, Turist,
ATLANTIS TRAVEL
SC ATLANTIS SKYKING SRL ___________
KORODI KINGA – director agenție